پنج تفکر غلط پیرامون موتورسیکلت‌های اسکوتری

پنج تفکر غلط پیرامون موتورسیکلت‌های اسکوتری

موتورسیکلت‌های اسکوتری یا به عبارت دیگر اسکوتر‌های دارای موتور به خانواده‌ای از موتور سیکلت‌ها اطلاق می‌شود که ساختاری شبیه به اسکوتر دارند و در حجم موتور‌های ۴۹ تا ۸۵۰ سی سی تولید می‌شوند.

این سبک از موتور سیکلت‌ها به سبب راحتی در حمل و نقل و سهولت استفاده، بسیار پر کاربرد است و یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌ها به شمار می‌رود.

پیرامون موتور سیکلت‌های اسکوتری معولا از سوی صاحبان و دیگر افراد تفکرات اشتباهی وجود دارد که مورد اولی موجب حادثه در حین رانندگی با این وسیله نقلیه پرکاربرد و مورد دوم عدم خرید آن توسط دیگر افراد را در پی دارد.

پنج تفکر غلط پیرامون موتورسیکلت‌های اسکوتری

  • موتورسیکلت‌های اسکوتری به سبب دارا بودن چرخ‌های کوچک خطرناک هستند.

وقوع تصادف در این سبک از موتورها بیشتر به دو دلیل فروش بسیار بالا (پرفروش‌ترین کلاس موتورسیکلت دنیا) و استفاده توسط تازه کارها برای شروع دوران رانندگی با موتور است که طبیعتا با حوادثی نیز رو به رو می‌‍شود. اما حوادث و تصادفات پیش آمده هیچ گونه ارتباطی با ساختار، بدنه و چرخ‌های کوچک این موتور سیکلت ندارد.

  • بایستی با سرعت پایین با موتورسیکلت‌های اسکوتری رانندگی کرد

این تفکر که موتورسیکلت‌های اسکوتری نسبت به دیگر موتورها دارای محدودیت سرعت هستند بسیار اشتباه است چرا که مدل‌های۸۵۰  سی سی، ۶۵۰ سی سی و ۵۳۰ سی سی موجود جزو قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین موتور-اسکوترهای حال حاضر هستند. حتی موتور اسکوتر‌های دارای حجم موتور ۱۲۵ سی سی به راحتی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت قابل استفاده هستند.

  • سیستم ترمز و تعلیق موتور-اسکوترها در سطح پایینی قرار دارد

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید موتور سیکلت پیک موتوری

این تفکر کاملا اشتباه است چرا که سری‌های جدید از این سبک موتور سیکلت همگام با پیشرفت تکنولوژی سیر تحول خوبی را طی کرده‌اند و همگی از استانداردهای یورو ۴ و سیستم ترمز ABS پشتیبانی می‌کنند.

  • استفاده از این موتورها نیازی به کلاه کاسکت ندارد

پنج تفکر غلط پیرامون موتورسیکلت‌های اسکوتری

اگر اندکی تامل کنیم استفاده از کلاه کاسکت برای وسایل نقلیه دارای حجم ۱۲۵ تا ۸۵۰ سی سی کار اشتباهی نخواهد بود چرا که حتی استفاده از کلاه ایمنی در دوچرخه سواری نیز امنیت سفر را بالا می‌برد.

  • رانندگی با موتورسیکلت‌های اسکوتری هیجانی ندارد و زیاد چنگی به دل نمی‌زند

برای اینکه به عکس این تفکر پی ببرید فقط کافیسب یکبار رانندگی با این وسیله نقلیه پر هوادار را تجربه کنید. اتومات بودن جعبه دنده به هیچ وجه از هیجان و اشتیاق رانندگی با این سبک موتور سیکلت‌ها نکاسته است.

منبع:  otopark.com , khodrocar

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر