چه نوع پرینترهایی برای استفاده در منزل مناسب هستند ؟

چه نوع پرینترهایی برای استفاده در منزل مناسب هستند ؟ - حرفه ای

انتخاب یک پرینتر بسیار ساده‌تر از استفاده آن است اما شما نیازمند به انتخاب یک مدل مناسب برای استفاده در منزلتان هستید. پرینترها یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین لوازم جانبی برای کاربران کامپیوتر است. خوشبختانه، امروزه زمان استفاده از مدل‌های قدیمی و پر سر و صدای پرینترهای سوزنی گذشته و شما اکنون می‌توانید با خرید یک پرینتر خانگی ساده، بسیاری از کارهای چاپیتان از جمله چاپ عکس‌های رنگی با کیفیت بالا، تولید صفحه‌های اسناد اداری را انجام دهید. باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پرینتری وجود ندارد که در همه موارد عالی باشد، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی‌های چاپی برای شما مهم‌تر هستند و بسته به آن به انتخاب یک مدل برای خرید بپردازید. حال در ادامه به چگونگی انتخاب پرینتر مناسب خانگی می‌پردازیم:

۱- پرینترهای جوهرافشان

بهترین گزینه برای استفاده‌های همه جانبه پرینترهای جوهرافشان است. این پرینترها از جوهر مایع برای چاپ بر روی کاغذ استفاده می‌کنند، در حال حاظر تکنولوژی به نقطه‌ای رسیده که مدل‌هایی از این پرینترها می‌توانند متن‌ها و عکس های رنگی را با سرعت و کیفیت بالا بر روی کاغذهای سایز A3 چاپ کنند. برخی از این پرینترها حتی می‌توانند بر روی کاورهای سی دی نیز چاپ کنند، این ویژگی چیزی است که پرینترهای جوهرافشان را برای کاربران خانگی محبوب‌تر کرده است.

تنها نکته پرینترهای جوهرافشان این است که می‌توانند پرهزینه باشند، به خصوص برای چاپ عکس‌ها. این افزایش هزینه به دلیل گران بودن قیمت جوهر این پرینترها است. لازم به ذکر است که شما برای صرفه جویی در هزینه‌های جوهر در زمان خرید، مدلی را انتخاب کنید که از تانک‌های جوهر مجزا برای هر یک از رنگ‌های خود دارد.

بیشتر بخوانید:

نکاتی در مورد خرید فرش

۲- پرینترهای لیزری

پرینتر های لیزری در تولید و چاپ اسناد متنی به سرعت عمل می‌کنند و با هزینه‌ی کم، انتخاب مناسبی برای کارهای سنگین است. در گذشته پرینترهای لیزری تنها قادر به چاپ سیاه و سفید بودند اما اکنون مدل‌های رنگی آن به بازار آمده و کار با آن مقرون به صرفه است.
پرینتر های لیزری رنگی، به خوبی پرینترهای جوهر افشان نیستند، اما برای چاپ اسناد رنگی، تصاویر و عکس‌های ترکیب شده با متن مانند روزنامه ها، بسیار مناسب هستند.

Related image
شارژ و پرکردن کارتریج این پرینترها ارزان بوده و مدل رنگی آن نیز از تانک‌های تونر رنگی مجزا استفاده می‌کند تا در زمان پرکردن مجدد آن ها نیاز به تعویض کامل کارتریج نباشد.

۳– پرینترهای Dye-sublimation

اگر شما تنها برای چاپ عکس‌های رنگی داخل دوربین دیجیتال خود در سایز کارت پستال نیاز به استفاده از پرینتر دارید، باید یک پرینتر عکس Dye-sulimation  را در نظر بگیرید. این پرینتر از کاغذهای مخصوص و کاست‌های جوهر برای چاپ تصاویر استفاده می‌کند، شما به کمک این پرینترها می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به آتلیه، عکس‌های خود را در منزل چاپ کنید.

استفاده از این پرینتر ها تنها راه برای چاپ عکس های براق است. موارد استفاده ی خاص این پرینترها باعث شده تا کمتر مورد استقبال قرار گیرد و مشتریان خاص خود را داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر