سیستم نایت ویژن چیست؟

نایت ویژن

امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی در خودرو سازی به قدری بالا رفته که اگر خودروی بروزی را خریداری کنید، به سال نمی کشد که یک نمونه­ ی بهتر از خودروی شما به بازار عرضه می­ شود. یکی از پر سرو صداترین تکنولوژی ها در صنعت خودرو سازی، سیستم نایت ویژن (Night Vision) یا همان دید در شب است. این سیستم دارای یک دوربین و سیستم مادون قرمز است که در شب رانندگی را آسان تر می سازد.

نایت ویژن

این سیستم مسیر رانندگی را به شما نشان می دهد. به طوری که جاده را در صفحه نمایش یا روی صفحه کیلومتر نشان می­دهد و اگر جسمی در پیش روی شما قرار داشته باشد به شما اخطار می­دهد.

بهتر است بخوانید : خودروی فلکس فیول (Flex-Fuel) چیست؟

سیستم دید در شب برای اولین بار توسط کمپانی کادیلاک معرفی شد و در خودروی‌Deville  این شرکت قرار داده شد. بعد از کادیلاک دومین شرکتی که خودروهای خود را مجهز به این سیستم کرد، تویوتا بود. تویوتا در سال ۲۰۰۲ از این سیستم بر روی خودروی لندکروزر و لکسوس LX470 از این سیستم استفاده کرد. سپس در سال ۲۰۰۳ مرسدس بنز از این سیستم برای اولین بار در کانسپت خود یعنی F500 استفاده کرد. مرسدس بنز نسخه ­ی S کلاس ۲۰۰۵ را مجهز به این سیستم کرد.

نایت ویژن

بعد از مرسدس بنز کمپانی­ های دیگر نظیر ب ام و و آئودی از این سیستم استفاده کردند. نمایش این سیستم در هر خودرو متفاوت است. برای مثال روی بعضی از خودروها در صفحه نمایشی که خودرو دارد نمایش داده می­شود، در بعضی از خودروها مانند مرسدس بنز در قسمت صفحه کیلومتر نمایش داده می­شود و برخی دیگر از خودروها جاده را برای راننده در قسمت هدآپ دیسپلی شبیه سازی می­کند.

به کمک سیستم نایت ویژن می توانید به راحتی در مسیرهایی که نور و چراغی ندارد، تردد کنید. این سیستم تا چند متر جلوتر را به کمک مادون قرمز در صفحه نمایش خودرو به شما نشان می دهد. این تکنولوژی باعث کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای در شب شده است.

 

منبع : رکاب

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر